Regulamin
Regulamin Serwisu
§ 1
Postanowienia Ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Serwisu oraz usług przez Usługobiorcę i ich świadczenia przez Usługodawcę.
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęto następujące definicje poniższych pojęć:
- Wykonawca / Usługodawca - Grupa LOCA Sp. z o.o. z siedzibą w Działdowie przy ul. S. Żeromskiego 6, 13-200 Działdowo, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy, numer KRS 0000735680, kapitał zakładowy 20.000,00 złotych, NIP: 5711718088, REGON: 380791636, która wykonuje Zamówienia złożone za pośrednictwem Serwisu. Kontakt z Usługodawcą możliwy jest także pod adresem e-mail: legitymacje@loca.pl, telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 16.00 pod numerem telefonu 23 696 90 00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Opłata za połączenie jak w cenniku operatora;
- Legitymacja Szkolna tzw. „e-legitymacja” - oznacza będącą przedmiotem Zamówienia plastikową legitymację szkolną (e-legitymacja) spełniającą wymogi formalne określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120), jak również spełniającą minimalne zabezpieczenia przed fałszerstwem określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie wykazu minimalnych zabezpieczeń dokumentów publicznych przed fałszerstwem (Dz. U. z 2022 r. poz. 1456);
- Legitymacja Służbowa Nauczyciela - oznacza będącą przedmiotem Zamówienia, legitymację służbową nauczyciela spełniającą wymogi formalne określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 września 2006 r. (Dz. U. Nr 189, poz. 1393 z późn. zm.) w sprawie wzoru oraz trybu wystawiania legitymacji służbowej nauczyciela;
- Dokument publiczny - dokument, który służy do identyfikacji osób, rzeczy lub potwierdza stan prawny lub prawa osób posługujących się takim dokumentem, zabezpieczony przed fałszerstwem i: wytwarzany według wzoru określonego w przepisach prawa powszechnie obowiązującego albo którego wzór graficzny i forma zostały zatwierdzone przez podmiot realizujący zadania publiczne uprawniony na podstawie odrębnych przepisów i który jest zgodny z wymogami dla blankietu tego dokumentu określonymi w przepisach prawa powszechnie obowiązującego;
- Zamawiający / Usługobiorca - oznacza Placówkę oświaty uprawnioną do wydawania legitymacji szkolnej lub legitymacji służbowej nauczyciela korzystającą z usług oferowanych w ramach Serwisu, w tym usługi Konta;
- Placówka oświaty - instytucja działająca na podstawie przepisów określających funkcjonowanie systemu oświaty;
- Zamówienie - złożone w formie elektronicznej z wykorzystaniem sieci Internet i funkcjonalności Serwisu w ramach utworzonego Konta w przedmiocie wykonania legitymacji szkolnych oraz zakupu hologramów i innych produktów lub legitymacji służbowych nauczyciela;
- Serwis - dostarczany przez Usługodawcę serwis internetowy składający się z wielu stron internetowych, oferujący funkcjonalności opisane w Regulaminie, dostępny pod adresem URL https://legitymacje.loca.pl, służący do składania Zamówień za pośrednictwem sieci Internet;
- Rejestracja - ogół czynności podejmowanych przez Usługobiorcę, w tym osobę upoważnioną przez Usługobiorcę zmierzających do założenia i obsługi Konta w systemie, składania Zamówień oraz zapoznania się i akceptacji Regulaminu oraz wyrażenia zgody (jeśli jest wymagana) na przetwarzanie danych osobowych;
- Konto - wydzielona część Serwisu, stanowiąca indywidualny i niedostępny dla innych Usługobiorców profil Usługobiorcy, utworzony w następstwie przeprowadzenia Rejestracji, za pomocą którego Usługobiorca może korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę opisanych w Regulaminie. Usługa świadczona jest nieodpłatnie;
- Subkonto - wydzielona część serwisu definiowana przez Usługobiorcę Konta, nadające uprawienia do korzystania z Konta Usługobiorcy w jego imieniu i na jego odpowiedzialność;
- Hologram - oznacza będący przedmiotem Zamówienia hologram naklejka spełniająca wymogi formalne i techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120);
- Produkty - dostępne w ramach Serwisu możliwe do zakupu akcesoria do legitymacji szkolnych, w szczególności smycze, etui, itp.;
- Oznaczenie indywidualne - naniesione przez producenta blankietu, umieszczone na rewersie blankietu w prawej dolnej jego części, na które składają się dwie litery i siedem cyfr;
- Dzień roboczy - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną - umowa o świadczenie drogą elektroniczną usług, zawarta zgodnie z Regulaminem pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą z chwilą Rejestracji, o treści ustalonej Regulaminem;
- Ustawa o dokumentach publicznych - ustawa z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1006 z późn. zm.).
3. Usługodawca jest dostawcą Serwisu dla Usługobiorców.
4. Regulamin stanowi podstawę zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, która zawarta zostaje z chwilą Rejestracji przez Usługobiorcę Konta, o treści ustalonej Regulaminem.
5. Usługobiorca zobowiązany jest posługiwać się względem Usługodawcy wyłącznie prawdziwymi danymi dotyczącymi Usługobiorcy, na podstawie których Usługodawca ocenia spełnianie przez Usługobiorcę określonych Regulaminem warunków formalnych niezbędnych do świadczenia usług oraz do dokonywania zmian tych informacji wyłącznie w taki sposób, aby odzwierciedlały aktualny w danym momencie stan faktyczny.
6. Usługobiorca nie może przekazywać ani udostępniać danych dostępowych do Konta osobom trzecim, bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
7. Usługi świadczone są drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
8. Usługi świadczone są w języku polskim. Język polski jest właściwy także dla Umowy, Regulaminu oraz oświadczeń Stron.
9. Usługobiorcy, w toku korzystania z Serwisu nie wolno:
1) posługiwać się materiałami lub treściami o charakterze bezprawnym, w tym także naruszających prawa Usługodawcy lub osób trzecich, w szczególności zaś nie wolno umieszczać zdjęć zawierających wizerunek osób trzecich bez ich zgody lub w inny sposób naruszających ich prawa, w tym prawa autorskie, lub przetwarzać dane osobowe osób trzecich bez podstawy prawnej,
2) nadużywać środków komunikacji elektronicznej w sposób powodujący utratę stabilności pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych przy świadczeniu usług przez Usługodawcę.
10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania Konta Usługobiorcy lub usuwania zamieszczonych przez Usługobiorcę danych w Serwisie, jeżeli Usługobiorca narusza Regulamin.
11. Sposób postępowania z danymi osobowymi Usługobiorców oraz innych osób przez Usługodawcę opisuje dokument „Polityka prywatności” dostępny w Serwisie bez konieczności Rejestracji.
§ 2
Oświadczenia Stron
- Każdorazowe Zamówienie będzie składane przez osobę posiadającą stosowne umocowanie do działania w imieniu Zamawiającego umożliwiające tej osobie zaciąganie zobowiązań wynikających z przedmiotu Zamówienia na rzecz Zamawiającego.
- Każda zmiana ze strony Zamawiającego w kwestii osoby upoważnionej do składania Zamówień w imieniu Zamawiającego wymaga zgłoszenia Wykonawcy w formie pisemnej na adres siedziby Wykonawcy, pod rygorem nieważności.
- Zamawiający oświadcza, iż materiały wyprodukowane przez Wykonawcę nie zostaną wykorzystane do działań niezgodnych z prawem.
- Wykonawca zobowiązuje się do wykonania każdorazowych Zamówień zgodnie z zasadami sztuki drukarskiej, według najlepszej swojej wiedzy i według należytej w tej mierze staranności.
§ 3
Realizacja Zamówienia
- Zamawiający składa Zamówienie w formie elektronicznej przy wykorzystaniu Serwisu w ramach utworzonego przez Zamawiającego Konta.
- Zamówienia dotyczące wykonania legitymacji szkolnej lub legitymacji służbowej nauczyciela mogą być składane tylko dla Placówki oświatowej uprawnionej do wydawania legitymacji szkolnej lub legitymacji służbowej nauczyciela.
- Złożenie Zamówienia w formie elektronicznej, o której mowa w ust. 1 powyżej wiąże się z koniecznością założenia Konta funkcjonującego na stronie internetowej Wykonawcy https://legitymacje.loca.pl, zaś składanie Zamówień jest możliwe dopiero po uprzedniej akceptacji Regulaminu Serwisu.
- O sposobie wysyłki, płatności oraz o rodzaju dokumentu sprzedaży decyduje każdorazowo Zamawiający spośród wariantów dostępnych podczas składania Zamówienia w Serwisie.
- Złożenie Zamówienia nie jest tożsame z przyjęciem Zamówienia do realizacji. Wykonawca w terminie 3 dni roboczych od daty otrzymania Zamówienia określi status Zamówienia poprzez wskazanie czy Zamówienie zostało przyjęte do realizacji, odrzucone lub zachodzi konieczność uzupełnienia braków w ramach złożonego Zamówienia.
- Zamówienie zostaje zrealizowane z chwilą nadania go w placówce pocztowej lub odebrania go przez kuriera na adres wskazany przez Zamawiającego w Zamówieniu, o czym Wykonawca poinformuje Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail, na który zostało zarejestrowane Konto w Serwisie. W przypadku, gdy Zamawiający wybrał sposób dostarczenia Zamówienia w formie odbioru osobistego, Zamówienie zostaje zrealizowane z chwilą wezwania Klienta do odbioru materiałów w siedzibie Wykonawcy przy ul. Stefana Żeromskiego 6, 13-200 Działdowo. W przypadku wyboru odbioru materiałów z siedziby Wykonawcy i opóźnienia w ich odbiorze przekraczającego 3 dni względem wezwania Zamawiającego, o którym mowa w zdaniu drugim niniejszego ustępu, Wykonawca obciąży Zamawiającego kosztami magazynowania materiałów w kwocie 1,00 złotych brutto za każdy rozpoczęty dzień magazynowania lub zleci dostarczenie materiałów powstałych w związku z realizacją Zamówienia na koszt i ryzyko Zamawiającego, za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty polskiej.
- Zamawiający zobowiązany jest każdorazowo przed złożeniem Zamówienia na własną odpowiedzialność sprawdzić czy dane w systemie informatycznych są aktualne.
- W przypadku Legitymacji Szkolnych Wykonawca po zrealizowaniu Zamówienia przesyła na adres e-mail, na który zostało zarejestrowane Konto w Serwisie protokół z wykonania Zamówienia, który będzie zawierał ilość wykonanych legitymacji oraz indywidualne oznaczenia legitymacji (seria i numer), po czym Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania przedmiotu Zamówienia, zobowiązany jest dokonać sprawdzenia ilości oraz prawidłowości indywidualnych oznaczeń na legitymacjach, jak również zobowiązany jest do sprawdzenia prawidłowości wykonanego Zamówienia, w szczególności w zakresie poprawności umieszczonych na legitymacji wszelkich danych osobowych identyfikujących ucznia, wizerunku osoby oraz nazwy placówki i zatwierdzić protokół. Brak ustosunkowania się przez Zamawiającego we wskazanym terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym oznacza akceptację przez Zamawiającego Zamówienia bez zastrzeżeń.
- W przypadku Legitymacji Służbowych Nauczyciela Zamawiający niezwłocznie po otrzymaniu przedmiotu Zamówienia jest zobowiązany do sprawdzenia prawidłowości wykonanego Zamówienia w zakresie poprawności umieszczonych na legitymacji wszelkich danych osobowych nauczyciela, wizerunku osoby, skanu podpisu nauczyciela, terminu ważności legitymacji oraz nazwy placówki i w terminie 14 dni od daty otrzymania przedmiotu Zamówienia jest zobowiązany do zgłoszenia ewentualnej reklamacji, co do stwierdzonych nieprawidłowości na adres e-mail: legitymacje@loca.pl, ze wskazaniem danych Zamawiającego oraz danych Zamówienia, przyczyn reklamacji, w tym ewentualnych wad przedmiotu Zamówienia oraz żądania Zamawiającego.
- Ewentualne reklamacje, co do nieprawidłowości, o których mowa w § 3 ust. 8 zdanie pierwsze lub § 3 ust. 9 zdanie pierwsze należy złożyć na adres e-mail: legitymacje@loca.pl, ze wskazaniem danych Zamawiającego oraz danych Zamówienia, przyczyn reklamacji, w tym ewentualnych wad przedmiotu Zamówienia oraz żądania Zamawiającego. Wykonawca ustosunkuje się do otrzymanej reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w formie elektronicznej na adres e-mail Administratora konta. Na skutek uznania reklamacji Wykonawca dokona dostarczenia przedmiotów wolnych od wad w ilości odpowiadającej wadliwie zrealizowanej części Zamówienia lub zmniejszy wynagrodzenie do kwoty odpowiadającej niewadliwie wykonanej części Zamówienia.
- Po upływie terminu, o którym mowa w § 3 ust. 8 zdanie pierwsze lub § 3 ust. 9 zdanie pierwsze, Zamawiający traci wszelkie uprawnienia z tytułu rękojmi wyłącznie w zakresie, o którym mowa w § 3 ust. 8 zdanie pierwsze lub § 3 ust. 9 zdanie pierwsze.
- Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonany przedmiot niniejszej Umowy na okres 12 miesięcy.
- Wykonawca ponosi wyłącznie niezbędne koszty związane z realizacją obowiązków wynikających w tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
- Po przyjęciu przez Wykonawcę Zamówienia do realizacji, Zamawiający nie może dokonać zwiększenia ilości legitymacji do wykonania w ramach tego Zamówienia.
- Dopuszczalne modyfikacje złożonego Zamówienia mogą dotyczyć jedynie wydłużenia terminu realizacji Zamówienia, miejsca odbioru materiałów lub danych rozliczeniowych (w tym przypadku nie później jednak niż 1 dzień przed terminem realizacji Zamówienia), z tym zastrzeżeniem, że przedmiot Zamówienia nie został zrealizowany.
- W przypadku, gdy Zamawiający zrezygnuje ze złożonego Zamówienia, Wykonawca obciąży Zamawiającego wynagrodzeniem za prace wykonane przez Zamawiającego do momentu złożenia przez Zamawiającego rezygnacji, według sporządzonej przez Wykonawcę wyceny.
§ 4
Płatności
- Zamawiający może dokonać płatności na rzecz Wykonawcy w związku z realizacją każdorazowego Zamówienia określając w nim jedną z dostępnych opcji:
- na podstawie faktury VAT w terminie 14 dni lub 21 dni od daty jej doręczenia na adres Zamawiającego przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT,
- za pośrednictwem systemu płatności online Przelewy24,
- przy odbiorze - za pobraniem.
- Wykonawca oświadcza, że do rachunku bankowego umieszczonego na fakturze VAT utworzone jest konto do podzielonych płatności Split Payment.
- Zasady dokonywania płatności przez Klientów za pośrednictwem Przelewy24 oraz postępowanie reklamacyjne dostępne są na stronie http://www.przelewy24.pl/. Korzystanie z płatności za pośrednictwem systemu płatności online wymaga uprzedniej akceptacji przez Klienta regulaminu świadczenia tych usług. Warunki świadczenia tych usług dostępne są w linku prezentowanym w Portalu Klienta. W przypadku odrzucenia transakcji (np. w przypadku rozłączenia połączenia z siecią Internet, braku środków na rachunku bankowym) należy skontaktować się bezpośrednio z serwisem Przelewy24 za pomocą maila: serwis@przelewy24.pl lub pod numerem tel. 61 642 93 44 w dniach poniedziałek - piątek w godz. 08:00 – 16:00.
§ 5
Przetwarzanie danych osobowych
- W celu wywiązania się przez Wykonawcę z realizacji Zamówień, Zamawiający powierzy Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych uczniów w przypadku złożenia Zamówienia na wykonanie legitymacji szkolnych lub dane osobowe nauczycieli w przypadku złożenia Zamówienia na wykonanie legitymacji służbowych nauczyciela.
- Powierzenie przez Zamawiającego danych osobowych uczniów lub nauczycieli niezbędnych do wykonania przez Wykonawcę Zamówienia jest przedmiotem odrębnej umowy, tj. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartej między Stronami. Zawarcie takiej umowy powierzenia jest konieczne dla wykonywania przez Wykonawcę złożonych Zamówień, a także dla świadczenia przez Wykonawcę określonych usług zgodnie z Regulaminem Serwisu.
§ 6
Odpowiedzialność odszkodowawcza
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania poszczególnych Zamówień w granicach rzeczywistej szkody Zamawiającego i do wysokości otrzymanego wynagrodzenia brutto przez Wykonawcę w odniesieniu do tego Zamówienia.
- W przypadku zwłoki w wykonaniu Zamówienia Zamawiającemu przysługuje od Wykonawcy kara umowna w wysokości 1% wynagrodzenia brutto przewidzianego za Zamówienie, w związku z którym powstała szkoda za każdy dzień zwłoki.
- Kara umowna, o której mowa w ust. 2 powyżej nie może przekroczyć kwoty wynagrodzenia brutto przewidzianego za Zamówienie, w związku z którym powstała szkoda.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w majątku Zamawiającego na skutek nieprawdziwości oświadczeń złożonych przez Zamawiającego lub podania przez Zamawiającego błędnych lub niepełnych danych.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie poszczególnych Zamówień w przypadku zaistnienia siły wyższej. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wystąpieniu zdarzeń natury siły wyższej stanowiących przeszkodę do wykonania lub należytego wykonania poszczególnych Zamówień niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od daty wystąpienia zdarzenia.
§ 7
Warunki techniczne
- Korzystanie z Serwisu wymaga: dostępu do sieci Internet, oprogramowania do przeglądania stron internetowych np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, rozdzielczość ekranu co najmniej 1024 x 768 pikseli, adresu poczty elektronicznej, ustawienia przeglądarki internetowej akceptujące pliki cookies od Usługodawcy. Usługodawca informuje, iż korzystanie z Serwisu możliwe jest także przy wykorzystaniu innego niż wskazane powyżej oprogramowania, jednakże zastrzega, iż ze względów technologicznych mogą w takim przypadku występować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu.
2. Usługodawca informuje, że Serwis nie jest przystosowany do wyświetlania jego zawartości na urządzeniach mobilnych, mogą więc pojawić się problemy z prawidłowym wyświetlaniem i korzystaniem z Serwisu.
3. Treści cyfrowe udostępniane w ramach Serwisu stanowią własność Usługodawcy i są objęte ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2509) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233). Żadne z treści cyfrowych nie mogą być wykorzystywane w celu innym niż korzystanie z Serwisu zgodnie z Regulaminem, w szczególności nie mogą być one kopiowane, udostępniane, rozpowszechniane ani powielane bez zgody Usługodawcy i w celu innym niż wyświetlenie Serwisu w przeglądarce internetowej Usługobiorcy. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie stanowi zawarcia lub nie może być podstawą do roszczenia o zawarcie umowy o przeniesienie przez Usługodawcę na Usługobiorcę wyżej powołanych majątkowych praw autorskich lub innych praw w części lub w całości Usługobiorca zachowuje prawa do treści cyfrowych wprowadzonych przez niego do Serwisu zgodnie z funkcjonalnościami Serwisu.
4. Usługobiorca zobowiązuje się korzystać z Serwisu zgodnie z jego funkcjonalnościami. Usługobiorca nie może dokonywać zmian w Serwisie czy prowadzić działań zmierzających do kompilacji, dekompilacji, deasemblacji i podobnych zabiegów o charakterze reserve engineering oraz innych działań, które mogłyby wpłynąć na strukturę, koncepcję, metodologię czy poznanie zasad funkcjonowania Serwisu lub jego poszczególnych funkcjonalności oraz stanowić utrudnienie dla korzystania z Serwisu przez innych Usługobiorców.
5. Usługodawca informuje Usługobiorców, iż ze względu na publiczny charakter sieci Internet, za pośrednictwem której świadczy drogą elektroniczną usługi opisane w Regulaminie, korzystanie z tych usług może wiązać się z ryzykiem związanym z ingerencją osób trzecich w transmisję danych przesyłanych za jej pośrednictwem pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą. Usługodawca zwraca szczególną uwagę Usługobiorcy na ryzyko związane z korzystaniem z Konta w Serwisie przez osoby nieuprawnione w przypadku, gdy Usługobiorca nie dołoży należytej staranności przy zachowaniu poufności niepowtarzalnej nazwy Usługobiorcy lub hasła dostępu lub udostępni te informacje osobom trzecim lub będzie pozostawał zalogowany do swego Konta. Usługodawca zaleca stosowanie oprogramowania antywirusowego oraz bram firewall.
6. Usługodawca zastrzega, że w okresie prowadzenia prac konserwacyjnych systemów teleinformatycznych, dostęp do Serwisu lub jej poszczególnych funkcjonalności może być utrudniony lub niemożliwy. Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkiej możliwej staranności, aby utrudnienia takie występowały możliwie najrzadziej lub możliwie najkrócej.
§ 8
Rejestracja
1. Korzystanie z usług świadczonych w ramach Serwisu dostępne jest dla Usługobiorców, którzy dokonali Rejestracji.
2. Rejestracja jest nieodpłatna.
3. Rejestracji Placówki dokonuje się za pośrednictwem strony internetowej https://legitymacje-beta.loca.pl/placowki/form_placowki_temp, poprzez wypełnienie stosownych pól.
4. W następstwie dokonanej rejestracji Usługodawca w terminie do 3 dni roboczych poddaje Konto weryfikacji.
5. W przypadku, gdy dane są błędne, dana Placówka już istnieje lub nie udało się potwierdzić prawdziwości wpisanych danych rejestracja zostaje odrzucona.
6. W przypadku, gdy dane są poprawne zakładający Konto otrzymuje link do potwierdzenia rejestracji i zdefiniowania własnego hasła dostępu.
7. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
8. Z chwilą aktywacji Konta, pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie świadczenia funkcjonalności Serwisu.
9. Jeden Usługobiorca posługujący się tym samym adresem e-mail może utworzyć w Serwisie nie więcej niż jedno Konto.
10. Dostęp do Konta jest możliwy po wprowadzeniu przypisanego loginu oraz hasła. Hasło należy zachować w tajemnicy i chronić przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
11. W każdym czasie Usługobiorca może dokonać edycji danych podanych podczas Rejestracji. Zmiana danych może wymagać udokumentowania zmian. W każdym czasie korzystając z funkcjonalności Konta Usługobiorca może zmienić hasło oraz numer telefonu ma również możliwość wyrażenia lub cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych czy wysyłanie informacji handlowych.
12. Usługodawca udostępnia możliwość usunięcia Konta w każdym czasie, poprzez przesłanie stosownego żądania do Usługodawcy za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: legitymacje@loca.pl z adresu Usługobiorcy wskazanego na Koncie. Usunięcie konta wymaga potwierdzenia tożsamości.
13. Usługobiorca zobowiązany jest podać Usługodawcy wyłącznie prawdziwe dane dotyczące osoby Usługobiorcy, na podstawie których Usługodawca ocenia spełnianie przez Usługobiorcę określonych Regulaminem warunków formalnych niezbędnych do świadczenia usług oraz do dokonywania zmian tych informacji wyłącznie w taki sposób, aby odzwierciedlały aktualny w danym momencie stan faktyczny.
§ 9
Korzystanie z serwisu
- Usługobiorca w ramach funkcjonalności Serwisu, może dodać dowolną ilość Placówek oświaty, dla których chce składać Zamówienia.
- Usługobiorca oświadcza, że posiada stosowne umocowanie do działania w imieniu Placówki oświaty umożliwiające tej osobie zaciąganie zobowiązań wynikających z przedmiotu Zamówienia na rzecz Placówki oświaty.
- W ramach funkcjonalności Serwisu Placówka oświaty może funkcjonować tylko jeden raz, co weryfikowane jest na podstawie numeru REGON. W przypadku pojawianie się komunikatu, że na taki numer REGON istnieje już w Serwisie Placówka oświaty, Usługobiorca może skontaktować się z Usługodawcą w celu wyjaśnienia.
- Usługodawca oświadcza, że Legitymacje Służbowe Nauczyciela oraz Legitymacje Szkolne w dacie ich wydania będą spełniać wszelkie aktualne na ten dzień wymogi przewidziane dla tego typu legitymacji.
- Ze względu na charakter świadczonej usługi, Usługobiorca zobowiązany jest do wygenerowania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, korzystając z funkcjonalności serwisu.
- Po prawidłowy wygenerowaniu umowy, Usługobiorca zobowiązany jest do niezwłoczne dostarczenia jej do Usługodawcy w jeden ze sposobów:
- korespondencyjnie - wysyłając dwa podpisane egzemplarze na adres siedziby Usługodawcy,
- podpisanie elektronicznie i przesłanie na adres e-mail Usługodawcy.
- Po otrzymaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, Usługodawca dokona weryfikacji danych i w przypadku braku zastrzeżeń, aktywuje Usługobiorcy możliwość składania Zamówień na wybrany rodzaj legitymacji.
- W sytuacji niedotrzymania terminu 30 dni od daty wygenerowania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, Usługodawca zastrzega sobie możliwość usunięcia konta wraz z wprowadzonymi danymi.
§ 10
Tryb postępowania reklamacyjnego
1. Reklamacje (skargi i zażalenia) na działanie lub zaniechanie Usługodawcy związane ze świadczeniem usług w ramach korzystania z Serwisu mogą być składane według wyboru Usługobiorcy:
a) na adres siedziby Usługodawcy, w formie pisemnej, z dopiskiem: „REKLAMACJA - LEGITYMACJE”,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyłanej na adres: legitymacje@loca.pl,
c) za pośrednictwem elektronicznego formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.
2. Reklamacja winna zawierać oznaczenie Usługobiorcy składającego reklamację (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej) oraz zawierać zwięzły opis zdarzenia uzasadniającego reklamację wraz z jej uzasadnieniem.
3. Reklamacje są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania reklamacji, a zgłaszający ją Usługobiorca zostanie poinformowany o zajętym przez Usługodawcę stanowisku, za pośrednictwem poczty elektronicznej przesłanej na wskazany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej wykorzystywanej przez Użytkownika do korespondencji w związku z usługami Serwisu lub poprzez wysłanie jej listem poleconym na adres Usługobiorcy.
§ 11
Rozwiązanie umowy o świadczenie usług oraz zmiana Regulaminu
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, w każdym czasie poprzez wysłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy. Złożenie przez Usługobiorcę oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, pozostaje bez wpływu na realizację przyjętych Zamówień przed wypowiedzeniem umowy.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
- Usługodawca może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym z ważnych powodów, tj.:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną wpływających na wzajemne prawa i obowiązki Stron lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa;
- zmiany sposobu świadczenia usług spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
- zmiany zakresu lub świadczenia usług, do których stosuje się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem;
- zmiany sytuacji gospodarczej.
- W przypadku Zamówień składanych na wykonanie Legitymacji Szkolnych, Usługodawca może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym z ważnych powodów, tj.:
- zmian w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności w zakresie wymogów formalnych lub technicznych dla dokumentu publicznego stanowiącego przedmiot Zamówienia;
- braku dysponowania przez Wykonawcę blankietami dokumentów publicznych spełniającymi wymogi formalne i techniczne określone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego;
- braku dysponowania przez Wykonawcę blankietami dokumentów publicznych niezbędnymi do realizacji przedmiotu Zamówienia;
- wykreślenia Wykonawcy z listy podmiotów upoważnionych przez Ministra Edukacji i Nauki do pośrednictwa w sprzedaży blankietów i druków dokumentów publicznych;
- posiadania przez Wykonawcę wadliwych blankietów dokumentów niezbędnych do realizacji przedmiotu Zamówienia, niespełniających wymogów formalnych lub technicznych określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Wypowiedzenie przez Wykonawcę umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w przypadkach, o których mowa w § 11 ust. 4 po złożeniu Zamówienia przez Zamawiającego i przyjęciu go do realizacji przez Wykonawcę, uprawnia Zamawiającego do dochodzenia od Wykonawcy kary umownej w wysokości 5% wynagrodzenia brutto wartości Zamówienia w związku z którym doszło do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Zamawiający nie może dochodzić odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
- Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku aktywności Usługobiorcy w Serwisie przez nieprzerwany okres minimum 12 miesięcy.
- Usługodawca może wypowiedzieć użytkownikowi Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzeniem z ważnych powodów w przypadku rażącego naruszenia przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, tj.:
- podawania w udostępnionych w ramach Serwisu formularzach nieprawdziwych danych;
- korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Usługodawcę w ramach Serwisu w sposób zakłócający działanie Serwisu, jak również w sposób uciążliwy dla pozostałych Usługobiorców oraz dla Usługodawcy;
- korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Usługodawcę w sposób niezgodny z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
- dostarczania i przekazywania w ramach Serwisu treści zabronionych prawem, w szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste.
- Usługodawca oświadczenie w zakresie ust. 2, 3, 4, 6 oraz 7 przesyła na adres e-mail Usługobiorcy podany podczas utworzenia Konta.
- Usługodawca może w każdym czasie dokonać zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniższych przyczyn:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną wpływających na wzajemne prawa i obowiązki Stron lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa;
- zmiany sposobu świadczenia usług spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
- zmiany zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem;
- zmiany warunków dokonywania Zamówień w Serwisie (formy i warunki płatności, formy i warunki dostawy, itd.).
- W przypadku dokonania zmiany Regulaminu, Usługodawca udostępni tekst jednolity w Serwisie oraz poinformuje o tym fakcie Usługobiorcę za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej Usługobiorcy na adres e-mail wskazany podczas rejestracji Konta, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Usługobiorca mógł zapoznać się z jej treścią. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu w treści obowiązującej przed zmianą.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia wysłania informacji Usługobiorcy w tym zakresie, chyba że Usługobiorca poinformuje Usługodawcę mailowo o braku wyrażenia akceptacji na zmianę Regulaminu w terminie 14 dni, licząc od daty wysłania informacji o zmianie Regulaminu przez Usługodawcę do Usługobiorcy. Usługobiorcy przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianie Regulaminu. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu w treści obowiązującej przed zmianą.
§ 12
Postanowienia końcowe
- W przypadku sporów mogących powstać na tle realizacji poszczególnych Zamówień będą rozstrzygane na drodze polubownej, zaś w przypadku braku osiągnięcia konsensusu będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
- Żadna ze Stron nie może dokonać cesji praw i roszczeń lub przeniesienia obowiązków na rzecz osoby trzeciej bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony pod rygorem nieważności.
- W sprawach nieuregulowanych w treści Regulaminu zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Treść Regulaminu jest dostępna bezpłatnie na stronie głównej Serwisu.
- W przypadku sformalizowania warunków współpracy na realizację Zamówień składanych za pośrednictwem Serwisu poprzez zawarcie między Stronami umowy o współpracy w formie papierowej zastosowanie znajdują wyłącznie postanowienia § 7, § 8, § 10, § 11 oraz § 12 Regulaminu.
- W celu sformalizowania warunków współpracy na realizację Zamówień składanych za pośrednictwem Serwisu istnieje możliwość dodatkowego zawarcia umowy o współpracy w formie papierowej. W przypadku zawarcia umowy współpracy w formie papierowej postanowienia takiej umowy mają pierwszeństwo przed postanowieniami zawartymi w Regulaminie w tym zakresie.
- Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty publikacji.
- W przypadku braku akceptacji zmiany Regulaminu i zgłoszenia tego faktu Usługodawcy, Konto zostanie usunięte.
- Regulamin pozostaje bez wpływu na umowy o współpracy zawarte między Stronami przed datą jego obowiązywania, które to umowy pozostają w mocy.